אין ספק שמערכת הפרסום של פייסבוק היא אחת מכלי השיווק החזקים ביותר שיש לעולם המדיה הדיגיטלית להציע. הרובוט של פייסבוק יודע על רוב בני האדם בעולם כמעט הכל ומאפשר לנו המפרסמים גישה לכל קהל שרק נרצה בכל מקום.
השיטה הטובה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאלים לעסק היא שיטת הגדרת קהל Lookalike, קסם אמיתי שקורה רק במערכת הפרסום של פייסבוק.
פייסבוק פיתחה אלגוריתם מדהים שיודע לזהות בהתאם לקבוצת הלקוחות הקיימת איזה עוד אנשים בפייסבוק יתעניינו בעסק שלך! זוהי השיטה הטובה ביותר ליצור קהל של עשרות אלפי אנשים שדומה בדיוק ללקוחות שלכם.

אז בואו נתחיל!

קהל דומה הוא בעצם הגדרה שאנחנו נותנים לפייסבוק כדי למצוא מתוך רשימה מסוימת קהל שדומה למי שנמצא ברשימה ויאפשר לנו להגיע בדיוק אל הקהל שאנחנו צריכים.

לדוגמה: קחו את רשימת הלקוחות שלכם, אם הם לקוחות שלכם הם בוודאות צריכים משהו שיש לעסק שלכם להציע. אם תלכו לפייסבוק ותעשו מהרשימה הזאת קהל דומה, פייסבוק יבחר לכם בדיוק את האנשים שדומים ללקוחות שלכם. דרך נפלאה ובטוחה להגיע לעוד מגוון של אנשים שיכולים להפוך ללקוחות שלכם ולהצטרף למועדון הלקוחות שלכם!

אז איך עושים את זה?

נכנסים לתפריט מנהל המודעות של פייסבוק בצד ימין למעלה ונבחר ב"קהלים" תחת קטגוריית "נכסים".

לוחצים על כפתור ה-"צור קהל" ובוחרים באופציה ליצירת קהל מותאם אישית. ייפתח חלון עם אופציות שונות ליצירת קהל, בוחרים בקובץ לקוח ונעלה קובץ מסוג CSV (קובץ של רשימת פרטים של לקוחות שאפשר לייצא מ-Excel) או קובץ TXT (קובץ טקסט רגיל שמכיל רשימה של פרטי הלקוחות).

לאחר העלאת הקובץ פייסבוק יזהה את הנתונים ויחלק אותם לקטגוריות כמו מספרי טלפון, שמות וכו'. סוגי מידע שפייסבוק הצליח לזהות בהצלחה יסומנו בוי ירוק וסוגי מידע שלא נקלטו כמו שצריך יסומנו בסימן קריאה כתום. כדי לטפל בסימן הקריאה הכתום לחצו על כפתור ה-"לא להעלות" שמופיע ליד המידע ובחרו את האופציה המתאימה למידע שלא נקלט.

לוחצים על כפתור "העלה וצור" ואחרי טעינה קצרה נקבל אישור ש-100% מהרשימה שלנו עלה. עכשיו נקבל את אפשרויות ל-"שלבים באים" ושם הכפתור ליצירת קהל דומה, נלחץ על הכפתור ונגיע לחלון חדש.

בחלון יצירת קהל ה"Lookalike" ניתן לבחור מקור שממנו יווצר קהל דומה, המקור שלנו היא הרשימה שהעלינו. במיקום נבחר את המדינה בה אנחנו רוצים לשווק. עכשיו כל מה שנשאר להגדיר הוא גודל הקהל, שנע בין 1% ל-10% מהאוכלוסייה אותה בחרנו, כש-1% הם אלה שהכי דומים לקהל שהגדרנו מראש ברשימה. מומלץ להשאיר על 1% ולא לגעת!

לוחצים על צור קהל ופייסבוק יחזיר אותנו אל רשימת הקהלים שלנו, והקהל הדומה שלנו נוצר!  

בהצלחה!

דילוג לתוכן