אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות המצליחות בעולם בכלל ובארץ בפרט. לא מכירים? אתם לא מבינים באמת על מה מדובר? בואו נעשה לכם קצת סדר.

אינסטגרם (באנגלית: Instagram) הוא יישום חינמי לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים של עד דקה, כאשר כל שיתוף נקרא "פרסום" (Post), המפותח ומופעל על ידי חברה בשם זה (.Instagram Inc). היישום מאפשר למשתמש לצלם תמונות ולאחר מכן לשתף אותן ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, פליקר, טאמבלר, פורסקוור), בדואר אלקטרוני[1] וכן "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים באמצעות הרשת החברתית של אינסטגרם, שם ניתן לצפות ולהגיב על פוסטים של אחרים.

קצת היסטוריה

אינסטגרם יצאה לשוק באוקטובר 2010 בארצות הברית וכבר אז החלה לחלחל אל הקהל הישראלי. בחיתוליה, האפליקציה התבססה על צילום תמונות ושיתופן עם אפשרות לערוך באמצעות פילטרים שהפכו למאוד פופולריים והשפיעו על אפליקציות צילום רבות אחרות.
קצב הצמיחה של אינסטגרם היה מסחרר, האפליקציה הפכה פופולרית בכל רחבי העולם, ובתוך שנתיים כבר מנתה 25 מיליון משתמשים רשומים (!). כיום האפליקציה מונה מעל ל-600 מיליון משתמשים רשומים בכל העולם!

עם השקת אפליקציות נוספות ודומות לשוק, אינסטגרם התפתחה והוסיפה פיצ'רים נוספים שהיום הם חלק בלתי נפרד ממנה – פרסום סרטונים וסטוריז (סיפורים בעברית, אבל קחו את זה כרגע כמושג – Instagram Stories). הפיצ'רים הללו בונים את אינסטגרם כפי שהיא כיום.

בשנת 2012 פייסבוק רכשה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר ובצעד זה הפכה את האפליקציה לחלק בלתי נפרד ממנה וממערכת הפרסום הסופר-מפותחת של פייסבוק. את הפרסום באינסטגרם עושים דרך מערכת הפרסום של פייסבוק, כך שלא צריך ללמוד מערכות נוספות וקל מאוד להשליך את קמפיין הפייסבוק של העסק גם אל האינסטגרם.

 

איך האפליקציה עובדת?

גם אם אתם רק מתכוונים לשווק באינסטגרם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק ולא להיות באמת פעילים, חשוב שתכירו את צורת השימוש באינסטגרם – הלא היא שונה מאוד מצורת השימוש בפייסבוק.

באינסטגרם אין חברים כמו שמוכר לנו בפייסבוק, אלא "עוקבים" (בטוח ששמעתם את המושג הזה), צורת העבודה הזאת דומה מאוד לזאת של טוויטר, גם אחת מהרשתות החברתיות הגדולות בעולם. זה בעצם אומר שאם אני עוקבת אחרי מישהו, אני רואה את הפרסומים (הפוסטים) שלו, אבל הוא לא רואה את שלי באופן אוטומטי. כדי שהוא יראה את הפוסטים שלי בפיד שלו, הוא צריך לעקוב אחריי חזרה. שיטת העוקבים גורמת לכך שהאפליקציה מאוד פופולרית בקרב מפורסמים בארץ ובעולם – היא מאפשרת למעריצים שלהם לעקוב אחריהם ולראות את כל הפרסומים שלהם בצורה נוחה ואישית מבלי להתחייב להיות "חברים שלהם" כמו בפייסבוק. שיטת העוקבים היא גם יתרון גדול לבעלי העסקים השונים המבקשים להציע תכנים ללקוחות שלהם.

באפליקציה כיום יש שני מסלולי שיתוף עיקריים –
הראשון זה שיתוף תמונות ווידאו לפיד של העוקבים, שהם נשמרים בפרופיל האישי וניתן לראות אותם בכל זמן. ניתן להוסיף טקסטים ארוכים ותגיות (האשתג #).
השני זה ה"סטוריז" שציינו קודם – פרסום תמונה שניתן לראות אותה רק במשך 24 שעות. יכול להיות שאתם לא ממש בקיאים ולא מבינים מה הביג דיל, אז נסביר – הסטוריז (שהצורה המקורית שלהן היא בכלל מאפליקציית סנאפצ'ט) מאפשרים למשתמשים להעלות תמונות "לא מחייבות", המשתמש מרגיש יותר בנוח להעלות את התמונה כאשר הוא יודע שהיא יורדת אחרי 24 שעות, ולכן זהו פיצ'ר כל כך מצליח ומוביל (לא סתם פייסבוק הוסיפה אותו גם). עדיין לא מבינים? כנסו לאינסטגרם, שם זה יהיה יותר ברור.

בדומה לפייסבוק, גם אצל אינסטגרם יש פרופיל עסקי. הפרופיל העסקי מאפשר לבעל העסק (או לכל מי שחפץ בעצם) לראות נתוני צפייה בפוסטים, בסטוריז (למשל: דפדוף, יציאה, צפייה חוזרת) ועוד נתונים חשובים שצריך לקחת בחשבון בקמפיינים.

כמובן שיש עוד הרבה תת-נושאים לאלו, אבל בעיקרון אינסטגרם מאופיינת בפשטות שלה. בזכות זה היא צמחה והיום מצליחה כמו שהיא.

דוגמה למסך הבית של אינסטגרם

מסך הבית של אינסטגרם המכיל את פיד המשתמש וסרגל סטוריז.

ומי נמצא שם?

בתור בעל עסק שמתעניין בשיווק, יש דבר חשוב בנוגע לאינסטגרם שחייב לזכור – הצעירים ובני הנוער כבר לא נמצאים בפייסבוק!!! מה? חשבת שכווולם נמצאים בפייסבוק? אז לא.

בשנים האחרונות בני הנוער נטשו את הפייסבוק לטובת האינסטגרם, הם רואים את הפייסבוק כ"מבוגר" ולא מוצאים אותו מגרה מספיק. באינסטגרם הם יכולים בקלות לעקוב אחרי חברים שלהם (עקרון הפשטות של האפליקציה משחק פה), לעקוב אחרי מפורסמים שהם אוהבים ואושיות אינסטגרם חזקות אחרות (שהם בעצם "מיני מפורסמים" – צעירים ובני נוער שמשתפים את החיים שלהם ועושים את זה נכון, כמות העוקבים היא זאת שקובעת אם את\ה אושיית אינסטגרם או לא).

אז אם חלק מקהל היעד שלך הם צעירים ובני נוער, אסור לך להשאיר את אינסטגרם מאחור! לא כדאי שתפספס חלק נכבד מקהל היעד רק כי לא ידעת איפה הוא נמצא, נכון?

זו הייתה היכרות קצרה מאוד עם אינסטגרם. ממש על קצת המזלג. כמובן שאינסטגרם מכילה עוד אפשרויות שמאפשרות שיתוף עולם תוכן שלם (אבל זה כבר לפעם אחרת ;)). אנחנו מקווים שהפוסט נתן לכם עוד חומר למחשבה לגבי קמפיין הפרסום הבא שלכם. רוצים להתייעץ איתנו לגבי אינסטגרם ואם היא מתאימה לקהל היעד שלכם?

בשמחה! צרו איתנו קשר או כתבו לנו בתגובות.

דילוג לתוכן