WhatsApp היא אפליקציית העברת המסרים הפופולרית ביותר היום בעולם לאחרונה שברה שיא חדש שהיגיעה למעל 2 מיליארד משתמשים בכל העולם.
אין ספק שמשבר הקורונה שהביא ריחוק חברתי וסגרים בכל העולם רק העצים את השימוש באפליקציה.
בכתבה שלפניכם נסקור את העדכונים הכי חמים באפליקציית  WhatsApp Business לעסקים.

השימוש ב WhatsApp בישראל

כמה עובדות שכדאי לדעת על נתוני השימוש של WhatsApp בישראל.
WhatsApp היא האפליקציה הפופולארית ביותר בישראל עם 91% אחוזי שימוש בקרב כלל הגולשים,
אחריה Facebook  עם 81% ו Instegram עם 52%.
אם מוסיפים לנתון הזה עם העובדה שהגיל הממוצע לקבלת סמארטפון בישראל הוא 10 לא מסובך להבין שכולנו נמצאים ב WhatsApp הרבה מאד זמן כל יום מנהלים תקשורת עם המשפחה עם החברים ועם עמיתים לעבודה.
חשוב לדעת ש Facebook רכשה את WhatsApp לפני יותר משנתיים לכן אין ספק שמושקעים מצידה מאמצים רבים כדי להפוך את WhatsApp לכלי יעיל עבור עסקים.

הסרטון הרשמי של WhatsApp על העדכונים החדשים

בחרנו להתמקד ב 3 עדכונים חשובים לעסקים.

WhatsApp Pay

WhatsApp החלה לאפשר תשלומים בתוך האפליקציה במודל ניסיוני שהושק בברזיל בלבד.
השירות החדש מציע העברת כסף בין אדם לאדם והעברת תשלום לבתי עסק.
השקת שירות התשלומים של WhatsApp היא חלק מהמודל העסקי של האפליקציה בשנים האחרונות, אשר משמשת בעלי עסקים רבים באמצעות אפליקציית WhatsApp Business.
ללא ספק מדובר בסנונית ראשונה המלמדת על הכוונות של WhatsApp בתחום הפיננסי והעברת כספים בין אנשים בעולם כי הרי ברור ש WhatsApp היא המקום הכי נוח לכולם ובטח לעסקים לקבל ולהעביר תשלומים בלי לצאת מהאפליקציה.

הסרטון הרשמי של WhatsApp על שרות התשלומים החדש

שיחות וידאו של 8 משתתפים

WhatsApp עדכנה את האופציה לערוך שיחת וידיאו של עד 8 משתתפים, האפשרות קיימת בגרסת הבטא החדשה גם באי פון וגם באנדרואיד ומאפשרת פתיחת שיחה קבוצתית, אין ספק שזאת בשורה אמיתית לעסקים וחברות בטח בימי הקורונה וזאת התשובה של WhatsApp לאפליקציות כמו זום שצברו תאוצה בתקופת הקורונה.

קטלוג לעסקים

WhatsApp פתחה השנה את האפשרות ליצור קטלוג מוצרים ושירותים הכולל תמונות ומחירים ותעניק לעסקים קטנים להציג בלחיצת כפתור ללקוחות שלהם את כל מה שיש להם להציע.
בניית הקטלוג היא פשוטה ונוחה ואין צורך ברקע טכני או עיצובי , כל מה שצריך הוא פשוט להעלות תמונה של המוצר ולהוסיף טקסט עם תיאור המוצר והמחיר שלו.

סרטון הדרכה רשמי של WhatsApp לבניית קטלוג

פרסומות ב – WhatsApp ???

אחרי שראינו את כל המאמצים ש WhatsApp עושה כדי לשפר ולשדרג את השירות שלה לעסקים עדיין נשאלת השאלה הגדולה ביותר.
מתי תפתח WhatsApp את האפשרות לפרסומות בתוך האפליקציה בדיוק כמו שקורה באפליקציות האחרות שלה Facebook ו Instegram שבהן מודל הפרסום לעסקים מהווה את מקור ההכנסה המרכזי.
הרי הייחודיות של WhatsApp היא בשמירה על הפרטיות של המשתמשים שלה מבלי להכניס פרסומות לאפליקציה.

סערה גדולה התחוללה ב 2018 כשמייסד WhatsApp יאן קום הודיע שהוא עוזב בגלל הבדלי הגישות כדבריו בינו לבין הנהלת Facebook סביב נושאים כמו שימוש במידע, אבטחת פרטיות, התבססות על פרסומות כמודל הכנסה והצפנת תשלומים במובייל.
לאחרונה למרות שהצהירה כבר ב 2018 שתשלב מודל פרסומות ב WhatsApp הודיעה Facebook כי החליטה לזנוח את התוכנית לשלב פרסומות ב WhatsApp.
בדיווח של הוול סטריט ג'ורנל מחודש ינואר נמסר כי Facebook החליטה להקפיא את המהלך ולמצוא תכנית חלופית ליצירת רווח ממעל 2 מיליארד המשתמשים הרשומים בה.
הצוות הייעודי שהוקם על מנת להטמיע פרסומות ב WhatsApp בוטל, והקוד לשילוב פרסומות נמחק לחלוטין ממאגרי המידע של האפליקציה.
עם זאת שווה בהחלט לעקוב אחרי ההתפתחויות בגזרה הזאת שכן קשה להאמין ש Facebook תוותר על מודל ההכנסות מפרסומת שעובד לה כל כך טוב והופך אותה לאחת החברות החזקות בעולם.

דילוג לתוכן